zondag 17 november 2013

Oude knar

Hallo allemaal, het gaat erg goed met ons! Van de week hebben we weer een training gehad met Erika. Baasje heeft goede handvatten gekregen om mij te leren langs normaal langs honden te lopen.. Tenminste dat zegt ze, als het aan mij ligt blijf ik gewoon blaffen. Al heb ik de afgelopen twee dagen wel minder geblaft dan normaal.. Zal het dan toch?!

Ik heb best veel geleerd. We zijn de basistest-onderdelen weer aan het oefenen. Want we willen binnenkort best graag de basistest doen (en halen!). Dus de grote baas, ik en baasje hebben vandaag ook getraind. Bepaalde dingen moesten anders van baasje, allemaal kleine dingetjes, dus hard getraind en veel geleerd.

Er was een "Sinterklaas" intocht, daar gingen we heen.. Wat het precies in hield wist ik niet maar daar kwam ik snel achter. Er waren een heeeeleboel kinderen en muziek. Er liepen mensen rond die eten  rond gooiden waar ik niet van mocht eten. Zonde natuurlijk! Ik zou alles tot in de kruimeltjes op eten.. En er was een oude knar met een baard en een snor  die erg populair bleek te zijn. Na de intocht gingen we ergens naar binnen waar alle kinderen om de oude knar gingen zitten en bar veel lawaai maakten..
Tja, het was een 'goede oefening' zoals baasje dat zei. Ik vind zo veel lawaai en zo ontzettend veel mensen best wel moeilijk. Ik moest de hele tijd stil liggen in het zaaltje, want we konden onze kont niet keren van de mensen. Nu neemt een rolstoel en een hulphond natuurlijk ook wel wat ruimte in.
Hier een filmpje in het zaaltje bij Sinterklaas:



Baasje was laatst ook jarig! 22 werd ze. En haar zus was ook jarig, dat heb je met tweelingen hihi. Ook die verjaardag was een goede oefening, alleen was baasje niet zo druk met mij bezig. Dus ik had gelukkig nog wel de kans om wat tafels en stoelen om ver te lopen en af en toe ergens te schooien..
Kaarsjes uitblazen.
Ook was mijn bekende vriendinnetje er, waar we regelmatig zijn wezen logeren. Zij kreeg een aanval op de verjaardag, die ik jammer genoeg niet aan heb voelen komen (misschien is dat een goed ding, dat ik meer op mijn eigen baasje gericht ben ipv op iedereen? Voorheen gaf ik ook altijd haar aanvallen netjes van te voren aan). Om het goed te maken heb ik nog even flink geknuffeld toen ze bij kwam.
Baasje heeft op de verjaardag zelf helemaal geen aanvalletjes gehad, ondanks alle prikkels en drukte. Super goed! Dat is voor ons een hele overwinning en we zijn er dan ook ontzettend blij mee.

Die avond nam ik effe wat tijd voor mezelf en mijn geliefde (voet)bal. Ik was eerst even van streek, kon hem nergens vinden. Na wat piepen en doen mocht ik in de tuin, ze dachten natuurlijk dat ik even moest plassen. Maar ik pakte snel mijn bal en ging weer naar binnen.



Ik hou er ook van om samen met Nina te spelen, jammer genoeg is Nina al redelijk op leeftijd en heeft ze niet altijd zin.. Maar toch is ze  voor haar leeftijd nog goed in vorm en speels. (nee ik ben heus niet verliefd op Nina ..) Ze is al 12, maar kijk eens hoe leuk wij samen kunnen spelen:















Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Over mij

Ik ben Melanie (1991) en ik heb het Ehlers-Danlos syndroom en epileptiforme aanvallen. Ik gebruik een rolstoel voor langere afstanden. Snow is mijn hond, wij leiden hem op tot hulphond met dank aan Stichting Bulters en Mekke.